חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

Independence Day

האם קרה לכם?
האם קרה לכם שקמתם בבוקר והרגשתם שהיום זה היום?
שהיום זה היום שבו הפכתם לעצמאיים?
שזהו היום שבו חגגתם את עצמאותכם?

יש בה, בעצמאות, כוח משיכה שרק מעטים נותרים אדישים כלפיו.
הזכות לחיות בעצמאות היא זכות שאין חשובה ממנה.
תחושת החופש הפנימית שחיינו שייכים לנו היא עוצמתית ואדירה;
יש בכוחה להזיז הרים ולהסיט נהרות.
היא כוח טבע.
וכרמל ברודר היא בדיוק כוח טבע שכזה.

1

כרמל מלווה אותנו שנים ארוכות כיועצת עסקית, והפכה במהלך השנים לחברה טובה שאפשר לסמוך עליה, שתמיד תיתן עצה טובה ומקצועית מנקודת המבט הייחודית והמקצועית שלה.
לקראת חגיגות יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל הזמנו אותה לחגוג יחד אתנו בסטודיו, לבשל יחד ולשוחח על אוכל, עצמאות ועצמאות כלכלית וכיצד ניתן להשיגה.

2

כבר מגיל צעיר כרמל מצאה את עצמה בעולם הקולינריה. היא החלה לעבוד בבתי אוכל שונים בתל אביב כמלצרית, אחמ"שית ומנהלת מסעדות, המשיכה בלימודי ניהול בכיר ב'תדמור' והגיעה ללימודי מנהל מערכות מזון באוניברסיטת 'Johnson & Wales' ומנהל עסקים ב-'Bryant College'. כיום היא משמשת כיועצת עסקית לעסקי מזון.

3

כרמל יוצקת תוכן חדש לכל פרויקט שבו היא מעורבת. היא משלבת את הידע הפרקטי והתפעולי שלה מעולם המסעדנות יחד עם הידע האקדמי שאותו רכשה בבית הספר למנהל עסקים. השילוב מאפשר לה לעסוק בפרויקטים מגוונים שכוללים יצירת אסטרטגיות לפיתוח וגידול עסקי, פתיחת שווקים חדשים לעסקים קיימים, התייעלות של עסקים ע"י יצירת קונספטים רווחיים יותר וייעול תהליכי ניהול תפעוליים ופיננסיים. היא מביאה לעסק את היכולת להגיע לרווחיות גבוהה יותר מבלי להתפשר על איכות המוצר, השירות והערכים שמובילים אותו.

4

סיקרן אותנו לדעת, לאור ניסיונה הרב, האם היא יודעת לחזות מראש הצלחה של עסק?
כרמל מספרת: "היו לי מספר הצלחות בחיזוי הצלחות, אבל אני עוסקת בעיקר בצמצום החשיפה לכישלון. חשוב לי להביס את הסטטיסטיקה ולהביא רווחה כלכלית ללקוחותיי. אני עוסקת פחות בחיזוי ויותר בפרקטיקה של ניהול נכון על בסיס הערכים של העסק באמצעות גיבוש קונספט טוב, ביצוע תפעולי טוב ועמידה ביעדים כלכליים. לפי מודל ההצלחה שלי, שאותו אני מכנה 'מודל השילוש הקדוש', שלושת הנושאים החייבים להיות בסינרגיה מושלמת כדי שהעסק יוכל להצליח הם קונספט, קהל ומיקום. כאשר כל אלו תוכננו כראוי ועובדים יחד, אפשר לעבור ולבחון את הגישה הניהולית של היזמים ואת מקורות המימון כגורמים נוספים שעשויים להשפיע על הצלחתו."

5

ולמרות הסטטיסטיקה האכזרית הידועה בתחום עסקי המזון, מהי לדעתך הדרך לעצמאות כלכלית של עסק בתחום זה? שאלנו.
"הדרך לעצמאות כלכלית עוברת דרך תכנון מדויק ואמיתי, כלומר השארת המשקפיים הוורודים בבית במהלך התכנון, רכישת יכולות ניהול, הבנה לעומק של העסק ועבודה קשה. בעסקי מזון הדרך הזו עוברת גם ביצירת עסק שכיף ללקוחות לשהות בו, בהגשת אוכל איכותי, ובתשובה על השאלה הקריטית 'מה אני עושה שחשוב עבור הלקוחות שלי?'.
עצמאות כלכלית מתחילה בחינוך ללקיחת אחריות אישית. אחריות על לימודים, קריירה וחיים אישיים. כל אלו יכולים להיות מתוכננים מול מטרות שמתאימות לכל אחד. ברגע שאנחנו לוקחים אחריות, אנחנו מבינים שאנחנו הכוח החזק ביותר בחיים שלנו ושיש לנו את היכולת להגיע לכל מטרה שנציב לעצמנו.
עצמאות נמדדת לא רק באופן כמותי. עצמאות בעיני היא היכולת לבחור במה לעסוק ובאיזו אינטנסיביות. זו לא אמירה שיפוטית אלא אבחנה; אין קשר אמיתי בין היכולת להיות עצמאי לבין עצמאות כלכלית, רוב היזמים העצמאיים שאני מכירה אינם זוכים להתעשר ממה שהם עושים אבל הם עושים את מה שהם רוצים, עושים את מה שמספק אותם ועוסקים בנושאי התשוקה שלהם.
אצלי תמיד הייתה זו התשוקה לאוכל ויכולותיי הניהוליות ואני עוסקת בשילוב ביניהם. מבחינתי, זו העצמאות שלי."

6

ואם בענייני תשוקה לאוכל עסקינן, מה את אוהבת לאכול?
"הכל! מבחינתי אוכל חייב להיות מעניין. העניין לטעמי מגיע ממספר תחומים; איכות חומרי הגלם כמו ירקות ודגנים חדשים שממש עושים לי את זה, צורת ההגשה צבעונית וקומפוזיציה על הצלחת, טכניקות בישול מיוחדות כמו בישול בוואקום, כבישה קרה, התססה וייבוש שיוצרים משהו חדש מחומרי גלם מוכרים, ושילובי טעמים כמו קרמל מלוח או שוקולד וצ'ילי.

את הסקרנות לאוכל ולבישול ספגתי מאמי שנולדה למשפחה ירושלמית שגרה בעיר העתיקה בשכונה מעורבת. שכונה שבה משפחות ערביות התערבבו עם יוצאי פולין חרדים. כולם היו מאוד עניים וכולם בישלו יחד, ומה שיצא זה המטבח הכי ישראלי שיכול להיות בעיניי, עם המון ירקות טריים ואוכל מתובל ומעניין. כילדה, אחד התבשילים החביבים עלי היה במיה ברוטב עגבניות.

7

לימים, כשלמדתי בישול ב'תדמור', הייתי חוזרת הביתה ומספרת לאמא שלי מה למדתי, והיא מצידה הייתה אומרת שבדיוק ככה היא מבשלת, וזאת מבלי שלמדה ולו יום בחייה לימודי טבחות.

חוויתי במהלך חיי חוויות קולינריות ייחודיות רבות; הארוחה במסעדה בכנסיית נוטרה-דאם בירושלים לפני 30 שנה, הארוחה הרומנטית מאוד שבן זוגי ארגן לי בפארק קנדה למרגלות מפל מקסים – רק אנחנו ושפית של אחת המסעדות הירושלמיות המובילות דאז, המסעדה האיטלקית הקטנה ברומא ליד כיכר נבונה, המסעדה הראשונה בה אכלתי אוכל הודי וכמובן ארוחות חווייתיות במסעדות מכוכבות, כשהזכורה מכולן היא הארוחה ב'Alinea' בשיקאגו שבה הייתי יחד אתכם.

8

אני עדיין מחכה לראות בארץ יותר מסעדות שיעניקו ללקוח חוויה מורחבת הכוללת מפגש עם המטבח והבישול קצת כמו בסגנון ארוחות משותפות או סדנאות בישול. שילוב של ארוחה כזו יחד עם מפגשים חברתיים מעניינים עם אנשים מגוונים והעצמת החוויה כולה באמצעות שילוב והפעלת חושים נוספים כמו שמיעה ומישוש. אשמח ללוות את היזם שירים את הכפפה הזו."

ועד שמשאלתה של כרמל תתממש, לכבוד עצמאות אישית, לכבוד חופש היצירה ולכבוד המנגל המסורתי של יום העצמאות יצרנו בהשראתה ובהשראת המתכון המעולה שלה להמבורגר את ה-DoughnutBurger.
אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לחגיגה ולהרים כוסית לחיים.
למתכון >>> לחצו כאן.

חג עצמאות שמח!
נתראה בקרוב.

 

 

מתכונים נוספים

התחדשנו!
אנחנו גאים להציג בפניכם את האתר החדש של FEINCOOK.
במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי, נשמח אם תעדכנו אותנו:
INFO@FEINCOOK.CO.IL