חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

הורג רעב

המצאה", מסביר ווילי וונקה, "עשויה 90% זיעה, 6% חשמל, 4% אידוי ו-2% מילוי טופי קרמל."
אם מחברים את אחוזי המופרכות שלו, אפשר בוודאות ללמוד מווילי דבר אחד – המצאה עשויה 102% של משהו.

"תכינו לי רוסטביף", ביקשה תמי, ואנחנו כמובן הסכמנו.
אבל הרוסטביף שהכנו לה הוא לא רוסטביף סטנדרטי, ויש בו שילוב של מורכבות ומידת המצאה בדיוק במידה הנכונה.

1

תמי חזקיהו היא מפיקה ראשית בחברת 'ענני תקשורת' וחברה ותיקה שלנו.
היא זו שאחראית על הוצאתן לפועל של הפקות המקור בכל ערוצי הבית;
ערוץ האוכל, ערוץ הבריאות, ערוץ החיים טובים וערוץ הטיולים.
היא עושה זאת בכישרון רב החל משנת 2009.

את דרכה ב'שמיים' (שהיא זרוע ההפקות של 'ענני תקשורת') היא החלה כבר בשנת 2005; 'מירי לא חסה', 'פפאראצי', 'המשמר האזרחי' ו'קרב סכינים' – הן כולן תכניות שהיא הפיקה.
לפני כן עוד הספיקה להתמקצע בהפקות שונות ומגוונות ב'ערוץ הילדים' וב'טלעד', ובסך הכל נמצאת בתחום ההפקות לטלוויזיה קרוב לשלושים שנים.

2

תכנית האוכל הראשונה שהפיקה תמי הייתה 'קרב סכינים' המיתולוגית.
הייתה זו תכנית הבישול הראשונה בז'אנר הריאלטי שהופקה בישראל.
תמי מספרת שהייתה זו קפיצה אמיצה למים בתחום שאף אחד לא היה מוכן אליו.
ההפקה נדרשה להקים מסעדה ומטבח מקצועי באולפן טלוויזיה ללא ידע מוקדם והיכרות עם ציוד מקצועי, עם חומרי גלם או עם ידע בתכנון הנדסי מתאים. "הכל נעשה בזמן אמת תוך והתמודדות עם אתגרים בלתי צפויים וחששות לגבי הצלחת התכנית וגורלה שהפכה ללהיט בסופו של דבר".

תכנית 'קרב סכינים' הייתה גם הרקע להיכרותם של תמי ויאיר.
"קבלתי את שמו מאחד השפים שעמד להתחרות ב'קרב סכינים', שסיפר לי שאני חייבת להכיר ולהיפגש עם יאיר כי הוא מייבא את מכשיר התרמומיקס ומכשיר הפאקו-ג'ט, מכשירים שבלעדיהם אי אפשר יהיה להשלים את אבזור המטבח המקצועי של התכנית וממפגש זה נולדה וצמחה חברות אמיצה. יאיר ליווה אותנו כיועץ קולינרי לאורך כל שלוש עונות התכנית ושימש בכישרון רב גם כסו-שף של השפים אלפרדו האיטלקי וסטפן הצרפתי."

3

'קרב סכינים' התגלתה בדיעבד כאחד האתגרים הגדולים ביותר מבחינה מקצועית עבור תמי.
"מבחינתי, תמיד תהיה שמורה ל'קרב סכינים' הפינה הכי חמה בלב, כמו גם לתכנית נוספת שאותה הפקתי – 'אוכל רחוב מסביב לעולם' עם ישי גולן, שהיוותה עבורי אתגר מקצועי מאוד משמעותי ושודרה בערוץ האוכל".

4

ערוץ האוכל הוקם בשנת 2007 ע"י אודי מירון, מנכ"ל 'ענניי ערוצים' לשעבר, שהייתה חברה פורץ דרך בתחום ערוצי הנישה בתשלום. מאז הערוץ הפך להיות חלק מחבילת ערוצים ומשתנה בהתאם לשינויים שחלים אצל קהל הצופים ולפי טרנדים עולמיים של תכניות בישול. הפקות המקור של הערוץ מהוות 10% מסך התכניות של הערוץ ושאר התכניות הן תכניות רכש הנרכשות לפי היצע השוק ודרישות הצופים, כשהטרנד של השנים האחרונות הן תכניות העוסקות באפייה.

5

"בשנים האחרונות", מספרת תמי, "זיהינו שינויים משמעותיים בצריכת תכניות הבישול שנובעים מסיבות שונות: התרחבות עולם המדיה הדיגיטלית והבלוגוספרה הקולינרית, חדירתן של תכניות בישול-ריאלטי לפריים טיים של הערוצים המרכזיים בטלוויזיה, צריכת תכניות באמצעות V.O.D ודומיו ושינוי בקצב ובסבלנות שהצופה מוכן להקדיש לצפייה בתכניות בישול. האתגר שלנו לשנים הקרובות הוא לתת מענה הולם לכל הגורמים הללו ולהמשיך להיות רלוונטיים בעולם רב ערוצי."

"אחת התכניות שאותן ארצה ואשמח להפיק תהיה פורמט המשלב בין 'קרב סכינים' ל'בייק-אוף', ול'ערוץ הטיולים'. תכנית המשלבת טיולים עם תחרויות אוכל ותתמקד בכל פעם באזור מרתק אחר בעולם. זה ישתלב נהדר עם אהבתי הגדולה לפחמימות מתוקות."

6

אם את אוהבת פחמימות, איך יצא שביקשת להכין איתנו רוסטביף?
"אני אוהבת לאכול בשר אבל מאוד חוששת מלקנות. עוד לא מצאתי את הקצב שמכר לי נתח טוב ולכן החשש שלי מלהכין בשר. כשיודעים להכין רוסטביף – זה מעדן."

7

ואנחנו? מי אנחנו שנסרב למלכת תכניות האוכל?
מיד שינסנו מותניים והכנו עבור תמי מעדן ארגנטינאי שהוא בעצם רוסטביף משודרג עם המון תוספות שהפכו את האירוח שלה אצלנו לשמח וצבעוני במיוחד – 'Matambre Relleno'.
'Matambre Relleno' היא רולדת בשר ממולאת כל-טוב שנולדה בארגנטינה.
האגדה מספרת שבזמן שישבו ליד מדורת האסאדו שלהם, גאוצ'ו אחד פיקח במיוחד חשב שיהיה זה רעיון טוב להגיש את הבשר כשכל התוספות, שבדרך כלל מגישים לידו, יהיו מגולגולת יחד איתו לרולדה אחת.
הרעיון הסתבר כמוצלח במיוחד, ובזמן שחבריו הגאוצ'וס חיכו שעות על גבי שעות לאסדו שיהיה מוכן, הם נישנשו להם בינתיים בתאבון גדול מהרולדה הטעימה. אך אליה וקוץ בה, כשבשר האסדו היה סוף סוף מוכן, הסתבר להם שהרולדה הרגה להם את התיאבון.
ומכאן נולד שמה – Matambre, 'הורג רעב' בתרגום לעברית.
וכשמה כן היא – טעימה, עשירה ומשביעה במיוחד.

8

רוצים להכין גם?
ובכן, מזומנים להבעיר את המנגל ולהעיף מבט במתכון >>> 'Matambre Relleno'
יולי שמח,
נראה בחום של אוגוסט :-)

 

 

 

מתכונים נוספים

התחדשנו!
אנחנו גאים להציג בפניכם את האתר החדש של FEINCOOK.
במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי, נשמח אם תעדכנו אותנו:
INFO@FEINCOOK.CO.IL