חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

איזה יום שמח

יש ימים כאלה,
ימים שבהם הכל נראה צבעוני יותר ומרגיש שמח יותר.
יש גם אנשים כאלה,
אנשים צבעוניים ומרגשים.
וכאלה הם טל וישי.

1

את טל הכרנו בזכות מפגש שלו עם יאיר בצילומי תכנית הטלוויזיה 'קרב סכינים' הזכורה לטובה.
טל פיטל הוא במאי, בוגר מכללת ספיר, מביים לטלוויזיה ולקולנוע כבר למעלה מ-16 שנים ועושה זאת בכישרון רב. מההיכרות הזו צמחו ונוצרו לימים הסרטונים היפיפיים שיצרנו יחד עם טל להשקת משטח האפייה Fast&crust.
טל הוא זה שהכיר לנו את ישי במסגרת פרויקט שעליו עבדנו לאחרונה.
ישי גולן הוא שחקן, מסתבר שהוא משחק באופן מקצועי כבר מגיל 16 ולא חשב לרגע להיות משהו אחר מלבד שחקן. טוטאלי לחלוטין ומאוהב במקצוע.

2

טל וישי נפגשו לראשונה כשטל ליהק את ישי לסדרה בשם 'Markets Values' בשנת 2009.
ישי, שלמד תאטרון בלונדון ונולד בקנדה, שולט באנגלית ברמת שפת – אם, יכולת שנדרשה למילוי תפקיד מנחה הסדרה. טל גילה גם שישי מעבר להיותו שחקן מוכשר מתחבר בקלות לבני אדם ועולם האוכל מסקרן אותו; תכונות שהפכו את הבחירה בו למושלמת עוד יותר עבור התכנית.

לאורך פרקי הסדרה סיירו טל וישי בשווקים שונים בכל העולם בניסיון לצוד מראות וניחוחות של תרבויות מקומיות, כשהשוק מהווה עבורם מיקרוקוסמוס של כל מדינה בה התארחו. הסדרה שודרה בערוץ 'National Geographic' בהצלחה רבה.

3

לאור ההצלחה של התכנית, פנתה אליהם חברת הפקה צרפתית שהביעה עניין ביצירת תכנית המשך קונספטואלית, וכך נולדה הסדרה 'Street Food Around The World'. שלוש עונות, 36 פרקים, 120 ימי צילום מסביב לכל העולם, חתיכת חוויה בלתי נשכחת שבמהלכה ישי היה צריך להתמודד עם אכילת ג'וקים בבנגקוק, בליעה של ביצת ברווז מעוברת במנילה ושתיית אלכוהול שבו הושרו ראשי קוברה בהאנוי.
הפיצוי הגיע לאחר מכן בסדרה 'Top Tables Top Cities' שהפגישה אותם עם השפים המובילים המעוטרים בכוכבי מישלן, במסעדות המובילות בעולם, בערים הגדולות בעולם כמו לדוגמה הארוחה במסעדת 'La Pergola' הרומאית הזכורה עד היום אצל שניהם כחוויה חד פעמית ויוצאת דופן.

4

ההנאה שבמפגש איתם במסגרת הפרויקט וסיפורי ההרפתקאות שלהם הובילו אותנו להזמין אותם להתארח אצלנו. הצענו להם להגשים עבורם חלום וליצור עבורם את הארוחה מהמטבח שאליו הם הכי מתגעגעים. הבחירה נפלה על מטבח דרום קוריאני.

ישי התגעגע לגריל הקוריאני של נתחי בשר מגולגלים בעלי שומשום ומשקה סוג'ו אלכוהולי שמלווה אותו. טל נזכר בפרק שצילמו בסיאול שבו פגשו תרבות מקסימה, עדינה ושלווה שהאוכל משקף אותה באיזון מושלם של יין ויאנג. אוכל שעשוי ומבושל עם חומריי גלם איכותיים, בריאים וגולמיים כפי שהטבע יצר אותם.

אנחנו, שהיינו ביפן, סין, מקאו, הונג-קונג, תאילנד ועוד מדינות מזרח אסייתיות, מעולם לא היינו בקוריאה. אך עובדה זו לא עצרה אותנו מלחקור את המטבח הקוריאני הזר והמרתק.

5

וכך, התכנסנו יום אחד והפלגנו יחד עם טל וישי אל קוריאה הדרומית שבדמיון.
פתחנו שולחן, הבערנו גריל, הכנו מיני מאכלים, תוספות ובשרים וחגגנו את היופי של העולם שבו אנו חיים ואת נפלאות הדמיון האנושי חסר הגבולות.

6

שמחנו לגלות שטכניקת הבישול בוואקום והכבישה בוואקום בהשראת מתכונים קוריאנים אותנטיים יצרו עושר טעמים ומרקמים מיוחדים ומקוריים שמתכתבים עם טעמים שהחך שלנו מקבל באהבה. תיאורית איזון הטעמים הקוריאנית נתגלתה כמרתקת ומפתיעה בעוצמות שלה. הבשרים שבושלו בוואקום הפתיעו במפגש המאוחר שלהם עם משטח הפלדה הלוהט ויחד נוצר שולחן עמוס בכל טוב ומפתיע בשילובים האפשריים שיצר.
למרות שהוא נחרך קצת, אך המטרה הצדיקה את האמצעים :)
והנה כאן לפניכם כמה מהדברים שעלו על שולחננו.

7

למתכונים >>> לחצו כאן.
ועד הפעם הבאה,
נאחל לכם חג אביב שמח, חג של שמחה והתחדשות.

 

 

 

 

 

מתכונים נוספים

התחדשנו!
אנחנו גאים להציג בפניכם את האתר החדש של FEINCOOK.
במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי, נשמח אם תעדכנו אותנו:
INFO@FEINCOOK.CO.IL