חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

יאיר פיינברג פותח פופ-אפ סו-ויד

היי יאיר, תזכיר לנו מאיפה ולאן?

שלום, אני יאיר פיינברג, שף ובעלים של חברת פיינקוק, מתעסק בעולם של חדשנות קולינרית למעלה מ-20 שנה, זה החיים, זה החזון. אנחנו מנסים לאפשר לכל אחד לבשל כמו שהוא חלם.

איך חשבתם על הרעיון של הפופ-אפ סו-ויד?

אנחנו מתעסקים בעולם הבישול בוואקום כבר הרבה שנים. אחד הדברים שמאד חשוב לנו חוץ מהנגשה לציבור הרחב, זה להראות שהוואקום זו לא רק שיטה של מסעדות גורמה ואוכל עילי. אנחנו מנסים להביא את הבישול בוואקום למקום יומיומי, ומבחינתנו, לעשות שת"פ עם שיפודיה שמכינה אוכל, זה הדבר הכי יומיומי, ישראלי, הכי קז'ואל שאפשר. אנחנו מעלימים את הפער התפישתי בכך שאנחנו מראים שזה לא רק לשפים, זה לא מסובך, זה באמת פשוט וטעים. סו-ויד לצד אוכל רחוב ושוק.

יש עוד מקומות כאלו בארץ?

לא, אנחנו עושים משהו ראשוני וייחודי בישראל. הקונספט של מסעדות פופ-אפ או "שף מתארח" כבר קיימים, אבל פה אנחנו משלבים שיטת בישול מסויימת ומלבישים אותה לתוך מסעדה קיימת. משלבים בין פיינקוק שמביאה חדשנות קולינרית, לבין שיטות עבודה מיוחדות, לבין מסעדת רחוב קיימת.

יש תכנון לפופ-אפים נוספים?

כרגע זו סנונית ראשונה שיכולה להפוך למשהו ממש מגניב. בהמשך נחשוב על כיוונים נוספים בעולמות החדשנות הקולינרית ועל וטכניקות אחרות.

איך אתה מצפה שאנשים יגיבו?

אני מצפה שאנשים יגיעו לטעום. אחד מהדברים שישמחו אותי זה שאנשים יבואו, יסתקרנו, יטעמו ויראו שזה פשוט וכיפי. חשוב לי שזה יעורר את הרצון של אנשים ללכת ולבשל בבית. בסוף אחד הדברים היותר חכמים בשיטה הזו היא שכל אחד יכול לבשל בעזרתה. לא צריך להיות שף או משהו מורכב, כל אחד יכול לבשל בבית ובקלות.

אתה מאמין שזה יקרה?

אני חושב שזה כבר קורה. אנחנו עובדים כבר הרבה שנים על הדבר הזה ואני רואה את ההתעניינות ההולכת וגוברת. עוד ועוד אנשים מבשלים בוואקום בבית. אנשים מגיעים לסדנאות, משתתפים בקבוצות, חנויות פונות אלינו כדי לשווק את המוצרים שלנו. באיזה שהוא שלב זה ישתולל כמו אש בשדה קוצים.
לפני 15 שנה כשהתחלתי לשווק את הוואקום אף אחד לא הכיר את זה. היום כל השוק המקצועי עובד עם זה, וגם בבתים זה מתחיל להיות יותר שכיח. זה יותר בריא, קל, פשוט ומאפשר.

למה אנשים נרתעים מזה?

בגלל שזה לא מוכר עדיין. זו שיטה יחסית חדשה. כמו פעם כשהתחילו הטלפונים הניידים אנשים לא הבינו למה שמישהו ישתמש בהם. לוקח לאנשים זמן להיפתח.
הקולינריה של בישול בוואקום שוברת הרבה פרדיגמות, היא מנפצת כל מיני מוסכמות שחשבנו שהן נכונות עד היום וגילינו שלא, וזה דבר שדורש פתיחות מצד האנשים. אני מאמין שתוך מעט שנים יהיה לאנשים בבית ציוד לבישול בוואקום כמו שיש להם מיקרוגל.
זה מתאים בול לאנשים שרוצים לבשל בבית, אבל אין להם זמן. מתאים למי שרוצה שלילדים שלו יהיה אוכל מזין ולא ידע איך לעשות את זה בצורה קלה. מאפשר לאנשים שלא בישלו בחיים להגיע תוצאות נהדרות.

ומה התגובות של אנשים?           

אני רואה את הלקוחות הרגילים שמתחילים לבשל בוואקום ואת וההפתעה שלהם כשהם מגלים כמה זה פשוט, נקי וכיפי.
בסדנא האחרונה שלנו השתתפה גברת חרדית בירושלים שסיפרה שזה שינה לה את החיים. הבשר שלה תמיד היה יבש ועכשיו הוא יוצא לה מדהים. כל הילדים והנכדים לא מפסיקים להגיע אליה ולשבח את הבישולים שלה.
בחור אחר, פודי משוגע שהיה בסדנא, סיפר לנו שמאז שהוא גילה את הסו-ויד הוא לא מספיק לבשל ככה.
היה עוד בחור שכל החיים בישל על גריל פחמים, ברגע שהוא השתתף בהסדנא הוא ממש הופתע, והבין איך השילוב בין שיטות בישול שונות יכול להקפיץ אותו למקום חדש קולינרית.
בסופו של דבר מדובר על שיטת בישול חדשה. אנשים צריכים להתרגל לזה, אבל ברגע שהם נחשפים לזה, הם לא יכולים לא להימשך לזה. לאוכל אין קשקושים, או שזה טעים או שזה לא.

עוד על סו-ויד ומוצריו הנפלאים באתר החדש שלנו: https://www.feincook.co.il/sousvide/

מתכונים נוספים

התחדשנו!
אנחנו גאים להציג בפניכם את האתר החדש של FEINCOOK.
במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי, נשמח אם תעדכנו אותנו:
INFO@FEINCOOK.CO.IL