חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

ראיון – נורית צ'יטיאת

ואיך זה לגדול ביפן?
מהמם. היינו בקהילה קטנה, היה לנו נוח. חיי ילדות רגועים, יפים ושקטים. היה לנו את כל העונות בשנה (!) שזה כיף. יש נימוס, יש שקט שאני מאד אוהבת. את השקט אני מנסה גם להעביר בקינוחים, שהטעמים יהיו מוקפדים, שיהיה באלנאס אבל שהצלחת תהיה שקטה.

הקינוחים שלך מושפעים מיפן?
כן בוודאי. יש לי קווים נקיים. הקינוח מובנה, אני פחות בטרנד של הבלגן. אני לא אוהבת לשים על הצלחת דברים שהם לא אכילים. ביפן הדברים יותר נקיים ומינימליים. מבחינת טעמים אני אוהבת שילובים של מזרח ומערב, אבל אני תמיד צריכה להתחשב גם בלקוח ולהבדיל בין טעמים שיותר קשים לעיכול ולכאלו שיותר מקובלים.

איזה טעמים יותר קשים לעיכול?
בשנים האחרונים יש יותר פתיחות לטעם, יותר מוכנים להתנסות. אבל יש כל מיני חומרי גלם שהם שמורים ולא נכנסים לקינוחים. למשל שעועית וערמונים. שעועית למשל יש לה מרקם של ערמונים, אבל לא תמצאי אותה בקינוחים, ערמונים יש בעיקר בפסטות. עכשיו בארץ יש התקדמות עם שילוב של חומרי גלם אחרים. למשל היוזו, שהוא סוג של לימון מר, אני כן משלבת אותו כי הוא כבר מקובל. גם המאצ'ה, זה כן טרנד אבל נישתי. כולם בסוף אוהבים שוקולד ותות.

את מושפעת גם מישראל?
בטח. בארץ זה תמיד פיוז'ן, גם וגם. לא ממש במראה, כי ישראלים זה אנשים מהרבה מקומות, אבל כן בטעמים. צנוברים, שמן זית, דבש, שומשום. אני עושה שילוב טעמים, אז למשל אני מכינה גלידת שמן זית. אם אני משתמשת בשומשום אז אשתמש גם בלבן וגם בשחור, שיהיה פיוז'ן בין ישראל למזרח.

מה הדבר הבא שאת עובדת עליו?
בעוד כשבועיים אני מתחילה להעביר סדנאות מקצועיות חדשות. בסדנא אני מלמדת אנשים שיש להם ידע בקונדיטוריה, איך לקחת את כל הניסיון הזה ולהעביר אותו לשלב אחד גבוה יותר. איך לקחת את הידע שלך מא' ולהעביר אותו לאן שאתה רוצה להיות בב'.

ומה היית אם לא היית קונדיטורית?
כל החיים שלי עסקתי בהוראה, ואז נהפכתי להיות קונדיטורית, אז כרגע אני לא רואה את עצמי בתור משהו אחר. זה כל העולם שלי כבר 3 וחצי שנים.

להתרשמות מהקינוחים היפיפיים באינסטגרם: https://www.instagram.com/thepastrybox_/ ליצירת קשר והזמנות: 054-8008789

 

מתכונים נוספים

התחדשנו!
אנחנו גאים להציג בפניכם את האתר החדש של FEINCOOK.
במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי, נשמח אם תעדכנו אותנו:
INFO@FEINCOOK.CO.IL