חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

פלאן ארגנטינאי קלאסי

כמות: תבנית פלאן

החומרים:

150 גרם סוכר לקירמול התבנית

200 גרם סוכר

1 ליטר חלב

5 ביצים

1 תרמיל וניל (זרעים בלבד) או כף מחית וניל איכותית

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור ל-170°C.
  2. מעבירים 150 גרם סוכר לתחתית תבנית קלאסית של פלאן בקוטר 24 ס”מ, אוחזים את התבנית במגבת עבה, מעבירים את התבנית מעל להבה גבוהה עד שהסוכר הופך קרמל. מניחים את התבנית בזהירות על משטח עמיד לחום.
  3. מכניסים לקערת התרמומיקס 200 גרם סוכר וחלב ומרתיחים 10 דקות/טמפרטורת וורומה/מהירות 2.
  4. מסירים את כוסית המדידה וממשיכים לבשל 10 דקות/95°C/מהירות 2.
  5. מעבירים את החלב החם לקערה נפרדת, מכסים ושומרים בצד.
  6. שוטפים את קערת התרמומיקס, מניחים במקומה ומציבים את פרפר ההקצפה במקומו על סכין הערבוב. מכניסים לקערת התרמומיקס ביצים ומחית וניל ומקציפים 5 דקות/מהירות 4.
  7. מסירים את פרפר ההקצפה, מסירים את כוסית המדידה ומפעילים את התרמומיקס 1 דקה/מהירות 4. תוך כדי ערבוב, יוצקים באיטיות דרך חור המכסה את החלב החם אל הלהבים המסתובבים.
  8. יוצקים את בלילת החלב מקערת התרמומיקס אל תבנית הפלאן, מניחים את תבנית הפלאן בתבנית פיירקס שטוחה, רחבה, בעלת שוליים וחסינת חום, ממלאים את תבנית הפיירקס במים רותחים סביב תבנית הפלאן.
  9. אופים בתנור (170°C) במשך 40 דקות או עד שהפלאן יציב. מוציאים מהתנור, מוציאים את תבנית הפלאן מתבנית הפיירקס ומצננים לחלוטים מעל רשת. מעבירים למקרר למשך 3 שעות לפחות.
  10. להגשה, מוציאים את תבנית הפלאן מהמקרר, מפרידים בעזרת סכין קטנה וחדה את שולי הפלאן מהתבנית והופכים מעל צלחת הגשה גדולה, שטוחה, בעלת שוליים.
  11. פורסים ומגישים קר בתוספת קצפת וריבת חלב איכותית.

FEINTIP

לפני ההפיכה, הניחו את תבנית הפלאן בקערה ובה מעט מים חמים למשך מספר שניות, הפרידו את הפלאן משולי התבנית והפכו אותה על הצלחת.
הקרמל שהיה בתחתית התבנית ייזל על פני הפלאן כרוטב קרמל.

מתכונים נוספים

התחדשנו!
אנחנו גאים להציג בפניכם את האתר החדש של FEINCOOK.
במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי, נשמח אם תעדכנו אותנו:
INFO@FEINCOOK.CO.IL