חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

פשוט סו-ויד

סו-ויד, כבר טעמתם?

Sous-Vide, בישול בוואקום, היא שיטת בישול נהדרת שעשויה להתאים לבישול מגוון רחב של חומרי גלם. אבל כמו כל שיטת בישול, היא מתאימה יותר לחומרי גלם מסוימים, ומתאימה פחות לאחרים.
אנחנו תמיד מעודדים ניסיונות לבשל חומרי גלם ומאכלים שונים בשיטות בישול שונות, וביניהן גם שיטת הבישול בוואקום. ניסיונות כאלה מאפשרים לנו ולכם להבין כיצד חומרי גלם שונים מגיבים ומה הטעם שלהם. 

בישול בוואקום זו בהחלט שיטת בישול פשוטה ואי אפשר לטעות בה עם מרבית חומרי הגלם.
אך אם הזמן שלכם קצר, ואין לכם סיבה או רצון לפתוח בסדרת ניסיונות ארוכה, קבלו מאתנו את רשימת ההמלצות שלנו לחומרי הגלם המתאימים ביותר לבישול בוואקום.
המלצות אלו מתבססות על ניסיון רב שנים שצברו השפים שלנו בבית FEINCOOK ואנחנו שמחים לחלוק אותן אתכם.

חומרי הגלם המתאימים ביותר לבישול בוואקום

נתחי בקר סיביים

מה שחשוב לדעת הוא שנתח בקר סיבי, 'קשה' או 'זול', לא בהכרח אומר נתח 'גרוע'.
הסיבה שנתחים כמו צוואר, חזה או כתף הם פחות פופולריים לבישול היא שחלקים אלה נמצאים כל הזמן בתנועה אצל בעל החיים. כלומר, סיבי החלבון בחלקים אלה הם הרבה יותר קשיחים, מה שהופך אותם לקשים יותר לבישול ואכילה, ומכאן שהם פחות מבוקשים וזולים יותר.

אבל כאן נכנסת שיטת הבישול בוואקום לפעולה. בניגוד לשיטות בישול אחרות, שרוב האנשים היו מתאכזבים מהתוצאות שלהן, בתהליך בישול איטי של נתח בשר ארוז בשקית וואקום באמבט מים בטמפרטורה נמוכה, מתפרקים הסיבים הקשיחים האלה ומתקבל נתח בשר רך במיוחד.

כתף, צוואר, צלעות, קשתית (שפונדרה), חזה, פילה מדומה, שפיץ צ'ך (פיקנייה), שייטל, פלדה, כף, שריר אחורי ואפילו לשון הם נתחים שהבישול בוואקום יעשה עבורם קסם אמיתי.
נסו למשל את המתכון שלנו לאסאדו בוואקום, ויותר לא תרצו לבשל אותו בשום שיטת בישול אחרת:

למתכון לאסאדו >>> לחצו כאן

נתחי כבש וטלה

נתחי כבש או טלה הם עוד סוג של נתחים שמרבית האנשים נרתעים ומתקשים להתמודד עם הבישול שלהם בבית. למי שאינם טבחים עתירי ניסיון יהיה מאד קשה לדייק את זמן הצלייה על מנת לקבל נתחים במרקם מושלם. רוב הבשלנים יבשלו אותם יתר על מידה והם יתקבלו סיביים וקשים. מסיבה זו שיטת הבישול בוואקום היא המושלמת והמתאימה ביותר לבישול נתחים אלו, היא תסיר מכם את הצורך בניחושים ותבטיח נתחים עסיסיים וטעימים שלא ידרשו מכם מאמץ רב. אם ארגנתם ארוחת ערב חגיגית, אנו מזמינים אתכם לנסות את המתכון שלנו לאוסובוקו טלה שיקצור מחמאות
מכל האורחים

למתכון לאוסובוקו טלה >> לחצו כאן

ביצים

ביצים הן אחד מחומרי הגלם הפופולריים ביותר לבישול בוואקום מכמה סיבות. הסיבה העיקרית היא האפשרות לשלוט בשיטה זו על המרקם של החלבון והחלמון. בזכות השליטה המדויקת תוכלו לחזור בעקביות על התוצאות ולקבל ביצת sous vide מושלמת. כל מה שצריך הוא לקבוע את הזמן ואת הטמפרטורה על מנת לקבל מרקמים שונים של החלבון והחלמון, החל ממרקם של קרם נוזלי, דרך מרקם גמיש ועד לביצים קשות.

הסיבה השנייה לכך ששפים כל כך אוהבים לבשל ביצים בוואקום היא בגלל שקל מאד לעשות זאת.
מכיוון שהביצים כבר נמצאות בתוך הקליפות שלהן, אין צורך לארוז אותן בשקית וואקום, אלא פשוט להניח אותן בזהירות לבישול באמבט המים החמים. נסו את המתכון שלנו לביצים עלומות, ותראו כמה זה קל להגיש אגז בנדיקט בבית

למתכון לביצה עלומה >> לחצו כאן

ירקות ופירות

אתם בוודאי מכירים את טעמם הפשוט של ירקות כמו גזר, תירס, שומר ואספרגוס, ופירות כמו תפוחים, תותים, אגסים ומשמשים. אתם וודאי מכירים אותם כשהם טריים, צלויים או מבושלים לריבה. אנחנו מזמינים אתכם להכיר מרקם חדש לחלוטין ולנסות לבשל אותם בוואקום. מלבד המרקם המלהיב שתקבלו תוכלו להחדיר בזמן הבישול טעמים מעניינים לירקות ולפירות, לשלב אלכוהול ותבלינים, למצות טעמי פירות וירקות לנוזלים שונים ולהפוך את החוויה כולה לחגיגה צבעונית ומרגשת. פנקו למשל את הסלק הפשוט והצנוע בבישול בוואקום, אנחנו בטוחים שתודו לנו
אחר-כך.

למתכון סלק בסו-ויד >> לחצו כאן

עופות ודגים

למרות שקל להכין בבית עופות ודגים בשיטות בישול קלאסיות אחרות, הבישול בוואקום יאפשר לכם להכין אותם בנוחות ובקלות ולשמור אותם ארוזים בוואקום במקרר לזמן ארוך. צננו את שקיות הוואקום מיד לאחר הבישול, ותוכלו לשמור את המזון האטום בהן בקירור או בהקפאה, כך שתמיד יהיה לכם משהו מהיר להכנה לאורחים שהופיעו לארוחה לא מתוכננת, או להכנה מהירה של כריכים לבית-הספר או למשרד.
הנה לדוגמה מתכון לפסטרמה נהדרת שתוכלו לשמור במקרר ולהשתמש בה בעת הצורך

למתכון לפסטרמה הודו  >> לחצו כאן

ומה לא מבשלים בוואקום ?

למרות כל הטוב הזה, פגשנו במהלך עבודתנו מספר לא גדול של חומרי גלם שלא התמסרו לשיטת הבישול בוואקום והיא לא התאימה להם.
שום טרי שהפך מריר, כבד וטחול של עוף, נתח קצבים שקיבל טעם מתכתי, נתחי בשר מיושנים שמיועדים לעלות על הגריל ואיבדו מעוצמת הטעם שלהם, ודגנים וקטניות שנשארו קשים, הם הנכללים ברשימה הקצרצרה של אותם חומרי גלם שאנחנו ממליצים לא לבשל בוואקום.

איך מבשלים בוואקום ?

ולאחר שקבלתם מאתנו את רשימת ההמלצות לבישול בוואקום, לא נשאיר אתכם בלי הסברים על שיטת הבישול הנהדרת הזו. ריכזנו עבורכם באתר שלנו הסברים שיעשו לכם סדר, ויאפשרו לכם לדעת כל מה שרציתם בשביל ליהנות ממרקמים וטעמים חדשים. אתם מוזמנים להיכנס אל העולם המופלא של הבישול בוואקום >> לחצו כאן

ויש לנו גם מבצע מיוחד בשבילכם

ועכשיו, אחרי שגיליתם את הסודות הכמוסים של הבישול בוואקום, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהכין זאת בעצמכם.
הערכה המושלמת לבישול בוואקום תלווה אתכם בחוויית בישול אולטימטיבית שלאחריה לא תוכלו לחזור לאחור.

לערכה המושלמת לבישול בוואקום  >> לחצו כאן

בתאבון :)

מתכונים נוספים

התחדשנו!
אנחנו גאים להציג בפניכם את האתר החדש של FEINCOOK.
במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי, נשמח אם תעדכנו אותנו:
INFO@FEINCOOK.CO.IL