חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

המדריך לגלידיונרים הביתיים

זהו, אנחנו עמוק בתוך קיץ לוהט ולח וחייבים למצוא לעצמנו דרך להתרענן; משהו קריר, נעים, מלטף שישכיח מאיתנו ולו רק ללק, את הרטיבות שבאוויר ואת השמש הקופחת. טוב, ברור שזו גלידה!
אנחנו כ"כ אוהבים גלידה שכבר חודשיים אנחנו מתעסקים בה.
ואם גם אתם אוהבים גלידה כמונו – אתם בטח אוהבים להכין אותה בבית :)
אז הפעם אנחנו מגישים לכם את המדריך לגלידיונרים הביתיים – איך מכינים גלידה ביתית, איכותית ובלתי מתפשרת?

איך מכינים סורבה ביתי?

כדי להכין סורבה ביתי וטעים כל מה שצריך זה פרי, מים וסוכר. זהו. כל פרי שיש לכם בבית, כל קומבינציה של פירות שנראית לכם מגניבה, יכולה להוות בסיס מושלם לסורבה הביתי שלכם.
ההכנה היא כל כך פשוטה שלא תאמינו איך לא עשיתם את זה לפני: תחילה מכינים סירופ סוכר. מוזגים לסיר כמות שווה של מים וסוכר ומבשלים עד שהסוכר נמס, והנה יש כבר סירופ סוכר. חותכים את הפירות, שופכים את הסירופ המצונן על הפירות החתוכים, טוחנים בבלנדר, מוסיפים מיץ לימון ומערבבים, מעבירים למכונת הגלידה ומפעילים. מחכים ומנשנשים!
וכדי לפתוח לכם את הדמיון הנה כמה שילובים מעניינים לסורבה מסעיר: ענבים ורוזמרין, תפוזים ובזיליקום, פטל עם קוקוס ומנגו, תה ירוק, רימון ושמפנייה.

איך מכינים גלידה ביתית?

גלידה היא תופעה כימית מרהיבה. אך למרות שמדובר בתהליך יותר מורכב מהכנת סורבה, גם את הגלידה אפשר להכין בקלות בבית, ברגע שמבינים את הרעיון שעומד מאחורי הכנתה.

תהליך ייצור גלידה מתחיל בבישול בסיס בלילת הגלידה לסביבות ה-90 מעלות. תהליך הבישול הזה מבטיח המסה של הסוכר, פתיחה של סלילי החלבון של החלב או השמנת וחליטה של הטעמים.
 
בשלב השני מעבירים את בסיס הגלידה לאמבט של מי קרח על מנת לקרר את הבסיס במהירות. מטרת הקירור היא למנוע התפתחות של חיידקים ובקטריות על מנת שיהיה בטוחה לאכילה. בתום הקירור בסיס הגלידה צריך להגיע לטמפרטורה של כ-10 מעלות, ואז מיד להעביר למקרר להמשך הקירור לפרק זמן של 4 שעות ורצוי ללילה. תהליך זה נקרא "הבשלה" והוא עוזר לקבלת מרקם מושלם לגלידה שלכם – החלבונים ממשיכים להיקשר, הטמפרטורה הנמוכה מבטיחה זמן חביצה קצר יותר והטעמים שחלטתם מתחברים טוב יותר עם כל השאר.
 
בהמשך מעבירים את בסיס הגלידה הקר אל מכונת הגלידה בה הוא מתערבל לו בתוך הקערה הקפואה. הערבול הזה הוא שחותך את הקרח לשבבים קטנים ביותר, מחדיר אוויר לתערובת ונותן בסוף את המרקם הרצוי והאהוב. בגמר הערבול מכסים את הגלידה בניילון נצמד שלא ייווצר קרח על פניה ומעבירים למקפיא לעוד מספר שעות.
 
ניתן לזלול את הגלידה מיד עם סיום הכנתה במכונה, אבל היא תהיה רכה ובמרקם שיותר מזכיר גלידה אמריקאית. אם רוצים אותה במרקם המוכר לכם מהגלידות הקנויות אז עדיף לתת לה את המנוחה הנוספת הזאת במקפיא וכך היא גם נשמרת מצוין לאורך זמן. וזהו, שיהיה בתיאבון!
 
לאוסף מתכוני הגלידה והסורבה שלנו  >>> לחצו כאן

ממתיקים

מסביב לגלידה

סוף סוף הגענו לחלק הכי כיפי – רגע אחרי שהגלידה המשובחת מוכנה ודקה לפני הזלילה שלה.
וכדי להפוך את החוויה לצבעונית יותר, מומלץ להוסיף תוספות מיוחדות שישדרגו את יצירת הפאר שלכם.
תוספות רכות: קצפת ביתית או תמציות פירות שמיוצרות עם סיפוני ISI. מכלי סיפון של ISI הם סיפוני נירוסטה איכותיים להכנת קצפות, קציפות ורטבים חמים וקרים.
תוספות קשות: אגוזים ובוטנים קצוצים, חתיכות של עוגיות אוריאו או לוטוס, שוקולד צ'יפס וסוכריות צבעוניות.
רטבים: שוקולד חם, כרמל מלוח או רוטב פירות יער חם.
צבעים: ניתן לצבוע גלידות עם חומרים טבעיים כמו למשל מיץ סלק (2 גרם לקילו לקבלת צבע ורוד), כורכום (1.5 גרם לקילו לקבלת צבע צהוב), אבקת ספירולינה (1 גרם אבקה מדוללת במעט מים לקבלת צבע ירוק או כחול, תלוי בסוג האבקה), אבץ (0.5 גרם אבקה מדוללת במעט מים) לקבלת צבע שחור, אבקת קקאו (2 גרם אבקה מדוללת במעט מים) לקבלת צבע חום. 
 

מכונת גלידה ביתית

ואם קראתם עד לפה, אתם כנראה נמצאים גבוה בסקאלת אוהבי הגלידה.
אולי גם אתם מוצאים את עצמכם כמה פעמים בחודש מול קופסת גלידה קנויה, אולי גם לכם עוברת שוב ושוב המחשבה שהייתם יכולים להכין אותה טוב יותר, אולי אתם גם מסוג האנשים שצריכים מכונת גלידה ביתית. 

מכונות הגלידה של Nemox מאפשרות הכנת גלידה ביתית בדיוק לטעמכם.
אתם בוחרים את המרכיבים, אתם בוחרים את הכמות, אתם מייצרים את האיכות.
הגאונות של מכונת הגלידה היא גם בפשטות ההפעלה שלה. המכונה מקפיאה את הבלילה תוך כדי החדרת אוויר מתמדת וכך מייצרת את המרקם הקרמי האופייני הנהדר שלה.
 
לאחרונה השיקה חברת Nemox סדרת מכונות ירוקות וידידותיות לסביבה, אז בכלל שווה להעיף מבט. 

לכל מכונות NEMOX >>> לחצו כאן 

מתכונים נוספים

התחדשנו!
אנחנו גאים להציג בפניכם את האתר החדש של FEINCOOK.
במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי, נשמח אם תעדכנו אותנו:
INFO@FEINCOOK.CO.IL