חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

כשהחיים נותנים לכם קמח, עגבניות וגבינה, פתחו פיצרייה | המדריך השלם לפתיחת פיצריה

כל מה שרציתם לדעת על פתיחת פיצרייה ולא היה לכם את מי לשאול

93% מהישראלים צורכים פיצה לפחות פעם בחודש, לכן אין זה מפתיע שפיצריות הן פופולריות ביותר בעולם המסעדות. פתיחת פיצרייה יכולה להיות השקעה מצוינת, במיוחד אם תכננתם ונערכתם נכון. אמנם הדבר החשוב ביותר הוא בחירת מתכוני בצק ורוטב מעולים, אבל זו רק תחילת הדרך לפיצריית החלומות שלכם. כדי להקל עליכם בתהליך, קבלו מאתנו את המדריך המלא לפתיחת פיצרייה.

1. צרו את מתכוני הפיצה ותפריט הפיצרייה שלכם

כשפיצריות נמצאות כמעט בכל פינת רחוב, אתם תהיו חייבים לייחד את הפיצרייה שלכם ולוודא שאת הפיצות שלכם כולם יאהבו לאכול, לצלם ולדבר עליהן. מרכיבים איכותיים וטריים הם הבסיס והם חשובים לטעם, אך יחד עם זאת ניתן גם להתנסות בתוספות שונות ליצירת פיצות מקוריות וחדשניות. במהלך פיתוח המתכונים הקפידו לתעד כל שלב, כדי שתוכלו ליצור מחדש את התוצאה הטובה ביותר של הפיצה המושלמת.

אל תשכחו שהתפריט הוא הבמה שלכם להצגת הסגנון והמותג שלכם. התפריט גם יקבע איזה סוג של ציוד אתם צריכים, את סוג הקהל שאתם מקווים למשוך, את הצוות שתגייסו, ויעזור לכם בבניית תקציב ובהשגת המימון שאתם עשויים להזדקק לו. כל אלה חשובים בעת גיבוש הרעיון שלכם וכתיבת התוכנית העסקית.

לקבלת ייעוץ קולינרי ופיתוח מתכונים, השאירו פרטים בלחיצה על הקישור ואנו ניצור אתכם קשר.

2. בחרו את סוג השירות וצרו את המותג שלכם

דיוק של קונספט נכון ומיתוג מהודק הוא צעד חשוב שיעזור לכם בכתיבת התוכנית העסקית ובהצגת הרעיון לצורך השגת מימון. בהמשך הוא גם יעזור לכם בעיצוב החזות ובחירת סגנון השירות של הפיצרייה שלכם.

קיימים מספר סגנונות שירות שמתאימים לפיצריות. אתם גם יכולים לבחור לשלב סגנונות שירות אלה. בחירה בסגנון השירות עשויה להיות מושפעת מהמימון השגתם, ולהשפיע על המיקום שתבחרו, הציוד שתרכשו ויצירת החזון הייחודי שלכם.

שירות בישיבה במקום

שירות בישיבה במקום מאפשר הגעה למגוון לקוחות רחב יותר מאשר סגנונות שירות אחרים. סגנון זה מאפשר לכם להציג את יתרונות האירוח, האווירה והמותג שלכם. בחירה באפשרות זו דורשת השקעה גדולה יותר, מכיוון שנדרש מקום בעל שטח המיועד למטבח כמו גם שטח המיועד לשולחנות וכיסאות ותקציב להעסקה של צוות מלצרים ונותני שירות.

שירות במשלוחים

שירות במשלוחים הוא אפשרות נוחה להגיע ללקוחות רבים יותר. שירות זה דורש הקמה וגיוס של צוות שליחים או הישענות על שירות שליחויות חיצוני, אשר בגלל עלות המשלוח עשוי להשפיע על המחיר ללקוח. יחד עם זאת, שירות במשלוחים הוא אפשרות זולה יותר, מכיוון שהוא דורש פחות ציוד, פחות מקום ופחות צוות. חיסרון בולט של הישענות על סגנון זה בלבד הוא שלא תוכלו להכיר ולפגוש פנים אל פנים את לקוחותיכם

יצירת מותג

מיתוג הפיצרייה שלכם תלוי בבחירת סגנון השירות שלכם. צרו מותג בלתי נשכח משלכם. האם הפיצרייה מיועדת ללקוחות מזדמנים בני דור המילניאלס? האם זו מתוכננת להיות פיצרייה עם מקומות ישיבה לכל המשפחה שמוגשות בה גם מנות איטלקיות? או האם אתם פותחים פיצרייה שכונתית בסגנון רטרו? לצד האוכל שאתם מציעים, מיתוג הפיצרייה שלכם הוא שיגרום ללקוחותיכם לשמור לכם מקום חם בלבם או בבטנם. אז השקיעו מחשבה יצירתית במיתוג שלכם.

כתבו תכנית עסקית לפיצרייה שלכם

הנה רשימה בסיסית של הנושאים שצריכים להיכלל בתוכנית העסקית של הפיצרייה שלכם. תכנית עסקית חיונית לבניית העסק כדי שתוכלו להשיג מימון, לעבוד על פי תכנית ולהישאר מאורגנים:

  • תקציר מנהלים
  • סקירה ותיאור של החברה
  • ניתוח שוק
  • הצעות עסקיות
  • צוות והנהלה
  • אסטרטגיות שיווק ויחסי ציבור
  • תחזית פיננסית

4. מצאו מיקום מצוין לפיצרייה שלכם

בבחירת מיקום לפתיחת הפיצרייה, אנו ממליצים לפעול על פי הטכניקות הבאות:

  • נסו למצוא אזור בו אין מסעדות דומות. תחרות יכולה להיות דבר טוב בעולם המסעדנות, אבל אין צורך לפתוח את הפיצרייה שלכם ליד הפיצרייה הכי פופולרית באזור.
  • מצאו מיקום בולט. בחרו מיקום הפונה לרחוב סואן או פונה לציר תנועה ראשי בעיר. אם הפיצרייה שלכם תראה בולטת ומזמינה לעוברים ושבים, יש סיכוי גבוה שיותר לקוחות חדשים יכנסו אליה.
  • חקרו את הדמוגרפיה ודפוסי האכילה של התושבים באזור. ודאו שיש בסיס לקוחות שסגנון השירות והתפריט שלכם מתאימים להם.

5. השיגו הלוואת מימון בטוחה

כשאתם פונים לחיפוש הלוואת מימון להקמת הפיצרייה שלכם הבינו תחילה מהו הסכום הכולל של המימון הדרוש לכם לפתיחת הפיצרייה ולחצי שנת פעילותה הראשונה. עליכם להעריך את ההון הזמין שלכם, וכמה עוד תצטרכו לגייס. לשם כך, עליכם לשקול את כל עלויות פתיחת הפיצרייה ואת העלויות הדרושות כדי להפעיל אותה על בסיס יומי. לאחר מכן, עליכם לתקצב, לחזות ולתכנן את חצי השנה הראשונה כדי לדעת כמה עוד תצטרכו להשקיע בעסק. אם אתם צריכים מימון לביצוע התוכנית העסקית שלכם שקלו להגיש בקשה להלוואה מהבנק שלכם או מוסד פיננסי בטוח אחר.

6. הצטיידו בציוד ומכשור איכותי ואמין

הציוד הדרוש לפיצרייה שלכם יהיה תלוי בקונספט שלכם, אבל יש כמה דברים חיוניים שכל פיצרייה זקוקה לו:

  • ציוד קירור והקפאה.
  • ציוד להכנה וטיפול בבצק, כגון מלוש, מרדדת ותא התפחה.
  • תנור פיצה מתאים. תוכלו לבחור בין תנור מסוע, תנור תאים בעל ריצוף קרמי, טאבון או תנור לבנים.
  • ציוד עבודה בסיסי, כולל חותכני פיצה, קרשי חיתוך, כלי הגשה וצלחות.
  • ציוד אריזה והגשה, כמו אריזות קרטון ושקיות למשלוחי פיצה.

תנור הפיצה הוא לב הפיצרייה שלכם, לכן ההשקעה בו היא החשובה ביותר. רכשו את המכשירים והציוד בבית עסק אמין ומוכר. בדקו את זמינות השירות הטכני ואת האחריות המוצעים לכם בעת הרכישה. ייתכן שתוכלו לרכוש בהנחה ציוד בישול משומש, אך דרושה הבנה טכנית ברכישה מסוג זה.

לקבלת ייעוץ בנושא תנורי פיצה ומכשור מקיף, השאירו פרטים בלחיצה על הקישור ואנו ניצור אתכם קשר.

7. העסיקו עובדים מיומנים

העובדים שלכם יהיו הפנים של הפיצרייה שלכם, לכן אתם צריכים לוודא שהם ייצגו אתכם בצורה הטובה ביותר. כשאתם מראיינים מועמדים, חפשו אישיות חיובית וחמה. חשוב שהלקוחות ירגישו בנוח באינטראקציה עם הצוות שלכם. חפשו עובדים שמעוניינים באמת להיות חלק מהצלחת הפיצרייה שלכם. אם אכפת להם מהצלחת הפיצרייה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יתאמצו בעבודתם. חפשו לפחות אופה פיצות אחד בעל ניסיון מוכח. יכולותיו יהיו חשובות מאד להצלחת העסק. עודדו אותו ללמד עובדים נוספים את מקצוע האפייה.

8. התחילו בפתיחה רכה או הרצה

אנו ממליצים להתחיל בפתיחה רכה או הרצה לפני תאריך הפתיחה הרשמי. זה יאפשר לכם לבדוק את אסטרטגיות השירות שלכם ולתקן בעיות שעלולות להופיע בהמשך. הציעו תפריט מצומצם או הגישו רק בחלק מהיום. הזמינו חברים ובני משפחה ובקשו מהם משוב מפורט ואמיתי כדי שתוכלו לשפר ולתקן את הדרוש שיפור לפני תאריך הפתיחה הרשמי.

9. פרסמו את הפיצרייה החדשה שלכם

חשוב שגם תושבים מקומיים וגם תושבים בפריפריה של הישוב יידעו על הפיצרייה שלכם ויוכלו למצוא מידע מועיל עליה. צרו התרגשות סביב פתיחת הפיצרייה החדשה כדי למשוך לקוחות להגיע ולטעום.

  • השתמשו במדיות חברתיות. צרו חשבון פייסבוק ואינסטגרם שימשכו לקוחות פוטנציאליים עם תמונות של הפיצות שלכם, תמונות מאחורי הקלעים של עובדים ומידע חיוני על הפיצרייה. הקפידו להשתמש בתמונות באיכות גבוהה.
  • צרו אתר אינטרנט שמושך את העין. האתר צריך להיות קל לניווט, עליו לייצג את המותג שלכם ולכלול את כל המידע הדרוש על הפיצרייה, כגון כתובת, מספר טלפון, שעות פתיחה ותפריט.
  • הצטרפו לאתרי אינטרנט הממליצים על מסעדות. זוהי דרך קלה נוספת עבור הלקוחות ללמוד בקלות על הפיצרייה שלכם ולהשאיר משוב. הצטרפו לאתרים מוכרים שיגבירו את האמינות שלכם.
  • פרסמו בעיתון המקומי. ידיעה או פרסום לפני פתיחת הפיצרייה תוכל לתת לכם יתרון, במיוחד אם יש עוד פיצריות פופולריות באזור.
  • צרו צ'ק-אין דיגיטלי ותכנית תגמולים דיגיטליים באמצעות אפליקציה שתפנה לקהל הלקוחות המשתמשים בסמארטפונים.
  • צרו רשימת דיוור אלקטרוני. תוכלו לפנות ללקוחותיכם באמצעות אי-מייל ולעדכן אותם על תוכן רלוונטי עבורם. לדוגמה, שליחת מבצעים והנחות ללקוחות חוזרים או שליחת קופונים למימוש במשלוחים ללקוחות המזמינים דרך אתר האינטרנט. האי-מייל צריך להיות כתוב היטב ומעוצב ברוח המותג שלכם כדי ליצור רושם חיובי ונעים.
  • הציעו מבצעים ללקוחות חדשים. העניקו ללקוחות משקה ראשון בחינם או תוספת נוספת במתנה עם הפיצה. מהלך זה ייתן ללקוחות את הרושם שהם זוכים ליחס טוב בבית העסק שלכם, ויש סיכוי גבוה יותר שהם ימליצו לחבריהם על הפיצרייה שלכם ויחזרו בעצמם.
  • ערכו אירוע פתיחה חגיגי. אירוע זה יכול להתרחש לאחר פתיחה רכה של העסק או במקומה. במשך הזמן תוכלו גם ליזום אירועים מיוחדים, כגון ארוחות בשעות הלילה המאוחרות, ערבי פיצה ייחודיים עם שף אורח, כמו גם אירועים המשלבים אמנות ומוזיקה. כל סיבה היא סיבה למסיבה.

 

לפיצה טובה תמיד יהיה ביקוש. פיצרייה פופולרית ופעילה עשויה להניב תשואה גדולה, אבל כדי להגיע לשורת רווח חיובית חשוב לתכנן ולהתנהל בצורה שקולה ומדויקת, חשוב שהמתכונים יהיו טעימים ובאיכות הגבוהה ביותר, וחשוב לא פחות ליצור מותג וקונספט ייחודיים.

אז הדליקו את התנורים ושיהיה בהצלחה!

 

מתכונים נוספים

התחדשנו!
אנחנו גאים להציג בפניכם את האתר החדש של FEINCOOK.
במידה ונתקלתם בבעיה כלשהי, נשמח אם תעדכנו אותנו:
INFO@FEINCOOK.CO.IL